برای فیلتر کردن ایمیل اسپم در سی پنل، میتوانید از دو روش استفاده کنید:
1. استفاده از فیلترهای ایمیل جهانی (Global Email Filters):
این روش به شما امکان میدهد قوانینی را برای فیلتر کردن ایمیلهای اسپم برای همه حسابهای ایمیل در هاست خود ایجاد کنید.
مراحل:
به WHM (Web Host Manager) سی پنل خود به عنوان مدیر وارد شوید.
به مسیر Email > Global Email Filters بروید.
روی دکمه Create a New Filter کلیک کنید.
در قسمت Filter Name، یک نام برای فیلتر خود وارد کنید.
در قسمت Rules، قوانینی را برای فیلتر کردن ایمیلهای اسپم بر اساس معیارهای مختلف مانند فرستنده، عنوان، محتوا و غیره ایجاد کنید.
در قسمت Actions، مشخص کنید که با ایمیلهای اسپمی که شناسایی میشوند چه کاری باید انجام شود (به عنوان مثال، حذف، علامتگذاری به عنوان اسپم، یا انتقال به پوشه دیگری).
روی دکمه Create Filter کلیک کنید.
2. استفاده از فیلترهای ایمیل برای حسابهای ایمیل فردی:
این روش به شما امکان میدهد قوانینی را برای فیلتر کردن ایمیلهای اسپم برای یک حساب ایمیل خاص ایجاد کنید.
مراحل:
به WHM (Web Host Manager) سی پنل خود به عنوان مدیر وارد شوید.
به مسیر Email > Email Accounts بروید.
روی نام حسابی که میخواهید برای آن فیلتر ایجاد کنید کلیک کنید.
در تب Filter، روی دکمه Add Filter کلیک کنید.
در قسمت Filter Name، یک نام برای فیلتر خود وارد کنید.
در قسمت Rules، قوانینی را برای فیلتر کردن ایمیلهای اسپم بر اساس معیارهای مختلف مانند فرستنده، عنوان، محتوا و غیره ایجاد کنید.
در قسمت Actions، مشخص کنید که با ایمیلهای اسپمی که شناسایی میشوند چه کاری باید انجام شود (به عنوان مثال، حذف، علامتگذاری به عنوان اسپم، یا انتقال به پوشه دیگری).
روی دکمه Create Filter کلیک کنید.
نکات:
برای فیلتر کردن موثر ایمیلهای اسپم، میتوانید از ترکیبی از فیلترهای جهانی و فیلترهای حسابهای ایمیل فردی استفاده کنید.
سی پنل همچنین ابزارهای دیگری را برای کمک به شما در مبارزه با اسپم ارائه میدهد، مانند SpamAssassin و Blacklist Manager.
برای اطلاعات بیشتر در مورد فیلتر کردن ایمیل اسپم در سی پنل، به مستندات رسمی آن مراجعه کنید: [https://docs.cpanel.net/cpanel/email/spam-filters/](https://docs.cpanel.net/cpanel/email/spam-filters/)
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد!